Art of Medical

Binnen 5 dagen al een transformerend resultaat?

8546A280-C618-4F8E-8316-1A2145B8C981

Couperose / Rosacea

huidaandoening die een serieuze aanpak vereist

Couperose
Rode stervormige plekken of lijntjes op je wangen, voorhoofd, neus of kin?

Vaak wordt couperose geassocieerd met rosacea, alhoewel beide vaak samen voorkomen, moeten de aandoeningen wel als apart worden beschouwd.

Belangrijk om eerst te kijken naar uw levenstijl en eetpatroon, stabiliseren van couperose is de eerste prioriteit. Vervolgens willen wij de vaatjes van de bloedvaten versterken en de laatste stap is dat wij de huid egaal en couperose vrij willen hebben.

Het is van groot belang dat wij per individu gaan kijken hoe de ernst van de huidafwijking is, Het is daarom mogelijk dat bij ieder individu een ander aanpak nodig is. Afhankelijk van uw wensen onze bevindingen en mogelijkheden maken wij een behandelplan die geheel op uw huid is afgestemd.

Rosacea
Roodheden voorkomend op neus en wangen.
Een huidziekte waarvan de medische wetenschap nog niet weet waar de oorzaak hiervan aan toe te schrijven is.

Een afdoende medicatie hiervoor is dus ook niet voorhanden. Je hebt op bepaalde plekken pukkeltjes en bultjes die soms jeuken en vlammend rood kunnen ogen.

Ook voor rosacea geldt geen protocol behandeling, omdat in dit geval heel veel vanuit de interne mens afkomstig is. Hoe is uw eetpatroon, wat eet u, houd u rekening met bepaalde factoren die Rosacea verergeren?

Wat wij kunnen doen is kijken waar de klachten vandaan komen, de voeding onder de loup nemen en u vaatjes versterken en zorgen dat de afvoer optimaal blijft. In de praktijk zien wij dat de huid rustig en sterker wordt.

Voor meer informatie stuur ons gerust een e-mail info@huidkliniekellis.nl of via 0614544393